Firmy nás nejčastěji oslovují v situaci, kdy jim selhávají náborové přístupy, které bych označil jako standardní. Tedy takové, které mají vyzkoušené a které jim dlouhodobě fungovaly. V drtivé většině jsou to pracovní portály a personální agentury.
V dnešní době extrémně nízké nezaměstnanosti ovšem tyto kanály přestávají mít výsledky a nedaří se pomocí nich hledat dostatek uchazečů (a už vůbec ne těch vhodných, kteří do vaší firmy po všech stránkách zapadnou a pomohou zvýšit její celkovou výkonnost). A firmy zjišťují, že nejde jen o nějakou přeháňku, ale o dlouhodobý trend, na který je potřeba adekvátně reagovat. Přizpůsobit se a jednat.
Zároveň nastupuje i otázka ceny – služby v této oblasti zdražují a klienti jsou často nuceni platit v rámci balíčků i za takové položky, které nepotřebují a nevyužijí. To je logicky vede k tomu, aby hledaly jiný způsob – ideálně služby šité na míru jejich situaci a konkrétním potřebám.
Firmy, které nás oslovují, si navíc často uvědomují, že spolupráce s pracovními agenturami nebo pracovními portály neumožňuje pečovat o značku zaměstnavatele a budovat povědomí o firmě a jejích hodnotách – tedy že nemají v tomto prostředí možnost věnovat se tzv. employer brandingu. A tuší, že bez employer brandingu ztrácejí konkurenceschopnost a možnost přitahovat vhodné kandidáty. My z našich zkušeností víme, že v současné době je budování značky zaměstnavatele naprosto klíčovou aktivitou. Proč? O tom jsem se rozepsal v tomto článku.