hrmarketing.cz

Kdy má smysl věnovat se HR marketingu?

20. dubna, 2024

– hrmarketing.cz
– hrmarketing.cz

Až na výjimky má smysl věnovat se HR marketingu v každé firmě. Jedním z důvodů je přirozená fluktuace způsobená běžnými faktory, jako je odchod do důchodu, stěhování nebo nástup na rodičovskou dovolenou. Pravdou je, že malou fluktuaci zpravidla pokryjete konvenčními zdroji, jako je pracovní úřad nebo pracovní portál.

Když se ale přidají další důvody pro nábor nových zaměstnanců, jako je růst, nové zakázky nebo rozšiřování výroby, většinou je třeba přidat další aktivity a zapojit HR marketing.

V dnešní době navíc hraje významnou roli nízká nezaměstnanost i fakt, že celá řada firem už se HR marketingu věnuje i v dlouhodobých výhledech, a získává tak významný náskok oproti těm, kteří ještě s HR marketingem nezačali, nebo se zatím spoléhají na krátkodobé cíle a jednorázové náborové kampaně.

Firmy, které se věnují dlouhodobému HR marketingu, si zajišťují dlouhodobý přísun kvalitních kandidátů, kteří se ztotožňují s hodnotami firmy. O tom, proč to tak je a jak dlouhodobý HR marketing funguje, si můžete přečíst v článku Krátkodobý a dlouhodobý HR marketing. Který z nich funguje a jak? 

Troufám si tvrdit, že v blízké budoucnosti bude HR marketing, a to i ten dlouhodobý, naprostou nutností pro udržení konkurenceschopnosti na trhu práce.

Číst dále