Největším trendem HR marketingu je vlastně HR marketing samotný. Jeho význam vzrostl a firmy, které to pochopily včas, vyhrávají.
Je těžké obecně říct, který směr je potřeba zvolit, jakou cestou přesně se vydat. Proč? Klíčové je správné nastavení marketingového mixu, a to se odvíjí od jednotlivých firem.
Jinými slovy: Hlavním trendem je dát si s HR marketingem práci a ušít ho přesně na míru firmě a jejím potřebám.
Přece jen ale přidám pár konkrétních trendů, které můžeme aktuálně pozorovat v celosvětovém měřítku.
Prvním z nich je autenticita, a to zvlášť pokud chcete přitáhnout talenty z řad generace Z. Ta je totiž citlivá na všechno, co nepůsobí pravě, co není v souladu s vnitřním nastavením. Je tedy důležité nacházet a sdílet autentické příběhy zaměstnanců nebo i firmy jako takové. Čím specifičtější, tím větší zásah budou mít. Můžete třeba místo „flexibilní pracovní doby“ komunikovat příběh zaměstnance, který díky flexibilní pracovní době může pravidelně vozit maminku do nemocnice.
Dalším trendem je určitě zkoušení nových distribučních kanálů. Ne všichni jsou zkrátka na LinkedIn a příběhy je potřeba sdílet i jinde. YouTube, Facebook, Instagram, TikTok nebo ještě jiné kanály? To už záleží na tom, kde je vaše cílová skupina.
Do třetice bych zmínil kontinuální budování komunity talentů. V obdobích, kdy je náborová aktivita nižší, vyplatí se aktivně propagovat zaměstnaneckou značku a oslovovat ty pravé kandidáty. Až přijde čas intenzivního náboru, bude bude mít skvěle připravené pole.