hrmarketing.cz

Online vs. offline HR marketing: kdo vyhrává?

10. června, 2024

– hrmarketing.cz
– hrmarketing.cz

Často dostávám otázku, jestli je pro HR marketing lepší online nebo offline prostředí. Jednoznačně odpovídám: nejlépe funguje mix.

Online marketing má jednu velkou výhodu: je snadno měřitelný. Získaná data můžeme analyzovat a na základě analýzy lépe porozumět chování cílových skupin.

Online prostředí má také obrovský dosah – umožňuje komunikovat s širokým publikem bez ohledu na geografické omezení.

Další zásadní výhodou je interaktivita – online kanály jako sociální média a webové stránky umožňují interakci s uživateli prostřednictvím kontaktních formulářů, komentářů, sdílení, reakcí na příspěvky apod.

Na tomto místě by se mohlo zdát, že online marketing poskytuje všechno, co potřebujeme. Já si ale troufám tvrdit, že offline kanály (tedy všechny kanály, které nevyužívají internet) mají nezastupitelnou roli, obzvlášť v kombinaci s online kanály. Vede mě k tomu hned několik bodů.

Prvním z nich je bannerová slepota – výsledek přehlcení, které je běžné v online světě. Offline prostor naopak využívá stále méně značek a příležitostí vyniknout je tedy čím dál tím víc.

V dalším bodě se opět podíváme na dosah. Pomocí online komunikace sice můžete z geografického hlediska oslovit celý svět, ale pořád jste omezeni na aktivní uživatele internetu. Skupiny, které internet nepoužívají, máte šanci oslovit jen v offline prostředí.

Na závěr se zastavím u důvěryhodnosti. Lidé čím dál častěji zpochybňují informace na internetu a mají větší sklon věřit tomu, co vidí (případně slyší) mimo něj (na billboardu, v televizi nebo v oblíbeném časopise).

Číst dále